Directii de cercetare:
- combustibili alternativi
- motoare cu ardere interna
- eficienta energetica
- surse regenerabile de energie
Teme de cercetare:
- Utilizarea combustibililor sintetici în transporturile navale și terestre.
- Conservarea energiei în industrie
- Integrarea resurselor energetice regenerabile în sistemele de încălzire și răcire
- Reducerea poluării atmosferice produse de sistemele si echipamentele termice
- Optimizarea consumului energetic la cladirile de locuit
- Materiale termoizolante inovative pentru cladiri.
- Optimizarea termoenergetica a retelelor de termoficare
- Management termonergetic inteligent
- Eficienta termoenergetica a intreprinderilor
- Optimizarea procesului de ardere în motoarele cu ardere internă folosind modele matematice 0D, 1D, 2D si 3D (AVL, Diesel RK, Converge CFD, Ansys).
- Analiza experimentala a combustibililor alternativi și sintetici cu scopul reducerii emisiilor poluante și îmbunătățirea performantelor motoarelor cu ardere interna.
- Dezvoltarea și aplicarea tehnologiilor de inteligență artificială pentru controlul și diagnoza motoarelor cu ardere internă în timp real
- Monitorizarea calității aerului si reducerea emisiilor poluante in zonele urbane;
- Energiile regenerabile și decarbonizarea sectorului energetic in contextul dezvoltării durabile;
- Analiza reducerii gazelor cu efect de seră ȋn cazul tratării deșeurilor biodegradabile.
- Cercetări privind utilizarea biocombustibililor la autovehiculele rutiere, în vederea reducerii consumului de combustibili fosili.
- Studii şi cercetări privind evaluarea impactului asupra mediului la utilizarea biocombustibililor la autovehiculele rutiere.
- Cercetări privind utilizarea emulsiilor tip apă-în combustibil diesel la autovehiculele rutiere, în vederea reducerii emisiilor poluante.
- Optimizarea grupului motor cu ardere internă-transmisie în vederea creşterii indicilor tehnico-economici şi de reducere a poluării.
- Implicarea în activităţi de cercetare privind dezvoltarea autovehiculelor electrice cu celule de combustie şi a celor hibride, în vederea creşterii performanţelor acestora şi a reducerii poluării mediului ambiant.